Середа, 13.08.2025, 10:57
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість

 Інтегрований урок інформатики та природознавства у 4 класі

Тема. Перетворення інформації. Перетворення інформації з текстової у графічну форму. Перетворення інформації у вигляді тексту в таблицю з числами. Поведінка в лісі навесні.

Мета:

  • навчальна: навчити перетворювати інформацію: з текстової та числової форми в графічну у вигляді малюнків, діаграм за допомогою поданих шаблонів; пригадати способи подання інформації; пригадати правила поведінки в лісі навесні;
  • розвивальна: розвивати уважність, пам’ять, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері;
  • виховна: виховувати самостійність та відповідальність, працелюбність, акуратність у роботі, бережне ставлення до природи.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація, практичний кейс

Програмне забезпечення:  текстовий редактор Microsoft Word,  програма MyTestStudent

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

1. Реклама уроку

Ми будемо:              Урок буде:                                                                  

     активні;                  продуктивний;                                                                                                           

     працьовиті;            цікавий;                 

     уважні.                   насичений.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

2. Комп’ютерне тестування

-А зараз давайте повторимо вивчений матеріал на попередньому уроці за допомогою програми MyTestStudent, виконаємо тести.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

- Зараз я пропоную вам розгадати ребус.

Отже, на сьогоднішньому уроці ми навчимося перетворювати інформацію: з текстової та числової форми в графічну у вигляді малюнків, діаграм за допомогою поданих шаблонів, пригадаємо способи подання інформації та правила поведінки в лісі навесні.

ІV. Вивчення нового матеріалу

3. Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

Первісна людина подавала повідомлення за допомогою зарубок на деревах і наскельних малюнків. Так вона повідомляла, де знаходяться місця для вдалого полювання і рибальства, які з них небезпечні, як дістатися до потрібного місця. Такий спосіб подання повідомлень називається графічним. Подання повідомлень малюнками збереглося і в наш час.

З часом у давніх людей виникла мова, за допомогою якої було значно зручніше подавати повідомлення, а згодом і писемність. Текстові повідомлення могли зберігатися протягом тривалого часу, передаватися з покоління в покоління. Спочатку їх наносили на каміння і глиняні дощечки, згодом — на бересту і папіруси, а ще пізніше — на папір. Так з'явилися книги. Текстовий спосіб подання повідомлень широко використовується і в наші дні.

У стародавні часи до виникнення мови люди передавали повідомлення одне одному за допомогою міміки та жестів. Цей спосіб подання повідомлень зберігся і до наших днів. Міліціонер-регулювальник на перехресті спеціальними жестами подає повідомлення пішоходам і водіям.

Одним з найпоширеніших у давнину і в наш час є звуковий спосіб. Дзвінок у школі повідомляє про початок або закінчення уроку. Вчитель на уроці, мама, яка читає дитині казку, однокласник, що розповідає, як він провів літо, — всі вони подають повідомлення звуковим способом.

Повідомлення часто подаються комбінованим способом. Диктор на телебаченні не тільки голосом повідомляє новину, а й демонструє відповідний відео-сюжет. Учитель на уроці не лише пояснює новий матеріал, а й демонструє малюнки, карти, плакати тощо.

Ту саму інформацію можна отримати або передати за допомогою різних повідомлень. Залежно від  способу подання повідомлення поділяються на такі типи:

4. Робота в зошиті

Діти записують схему у зошит.

5.Бесіда з учнями

Ти дивишся мультфільм. Яке це повідомлення за способом подання?

Комбіноване. Адже в ньому скомбіновано різні типи повідомлень — графічне і звукове.

Ти вже знаєш, що повідомлення можуть подаватися умовними жестами, світловими і звуковими сигналами, графічним, текстовим або комбінованим способами. Повідомлення зберігаються на різних носіях. Це дає змогу використовувати їх і надалі.

На уроці вчитель повідомляє учням їх оцінки за відповіді. Ці повідомлення подаються звуковим способом і зберігаються в пам'яті учнів. Учитель також записує оцінки до журналу та щоденників. У цьому разі спосіб подання повідомлень — текстовий, а зберігаються вони на паперових носіях.

З оцінками, збереженими в щоденнику, можуть ознайомитися батьки та дізнатися про твої успіхи в навчанні.

Одну і ту саму інформацію можна передати за допомогою різних повідомлень.

6. Фізкультхвилинка

Звучить музична фізкультхвилинка «Маша і Ведмідь»

7. Хвилинка-цікавинка

- Чи знаєте ви, що тварини теж передають одна одній повідомлення, наприклад, за допомогою звуків? Ці сигнали несуть інформацію про пошук їжі, про небезпеку тощо. Так, дельфіни можуть видавати кілька тисяч різних звуків. А ще більше інформації про сигнали тварин ми дізнаємося від нашого пошуковця.

 

8. Пошуковий кейс

Звірі змалечку вчаться розпізнавати звуки безпечні й небезпечні — які з них належать своїм і які чужакам. Всі незнайомі звуки викликають у них настороженість, бо можуть становити для них загрозу. Наприклад:

1. Ховрахи в разі небезпеки з повітря свистять, а в разі небезпеки з землі — щебечуть.

2. Опосум в критичній ситуації падає, прикидаючись мертвим.

3. Кенгуру передають один одному сигнали про небезпеку за допомогою хвоста: побачивши хижака, вони починають барабанити хвостом по землі.

4. Подаючи звуковий сигнал, білка скрекоче, бобер ляпає хвостом по воді, олені б’ють копитами по землі, а зайці — задніми лапами. В разі небезпеки кабан коротко хрокає, а лось фиркає (пропускаючи повітря через ніс). Козуленя, зголоднівши, тоненько свистить — так підкликає матір.

9. Розповідь учителя

Для того, щоб не лякати звірів ми маємо відповідно поводитися в природному середовищі. Весна – активний період у житті рослин і тварин. Давайте поміркуємо, як повинна поводитися людина в лісі навесні.

Запам’ятай!

1. Не ходи по лісу навмання. Намагайся ходити лише по дорозі чи по стежці.

2.Не можна близько підходити до гнізд. По твоїх слідах хижаки швидше знайдуть гнізда й розорять його. Ніколи не торкайся до гнізда, бо птахи-батьки можуть покинути його, відчувши небезпеку!

3.Не забирай додому пташенят, які випали із гнізда. Про них піклуються батьки, годують їх та оберігають. Інколи в гнізді їм просто замало місця.

4.Не бери із собою в ліс навесні та на початку літа собаку. Він може упіймати безпомічних пташенят і звірят.

5. Не можна збирати сік із молодих дерев берези.

6. Не галасуй, щоб не налякати тварин.

7. Не ламай гілки дерев та кущів.

8. Не зривай трав’янисті рослини (підсніжники, проліски)

- Яким способом ви подали інформацію? (Звуковим)

- А зараз я пропоную вам подати цю інформацію графічним способом. Намалюйте відповідний малюнок-знак до кожного правила. (Діти малюють, а потім показують свої знаки).

Отже, ви ще раз переконалися в тому , що інформацію можна передавати різними способами.

V. Закріплення вивченого матеріалу

Робота за комп’ютером

10. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

11. Інструктаж учителя.

12.  Вправа для очей «Метелик»

Полетів метелик вгору, полетів метелик вниз.

Клас він облетів по колу, сів на парту, сів на ніс.

В іншу сторону по колу політав – і до вікна.

Хай літає він на волі. До уроку нам пора!

13. Інтерактивна вправа «Способи подання повідомлень»

14. Практичний кейс

1). Запустіть текстовий редактор Microsoft Word.

2). Введи правила поведінки в лісі, які зазначені нижче символами 20 розміру у вигляді маркованого списку.

Правила поведінки в лісі

  • Не галасуй в лісі.
  • Не бери до лісу собаку.
  • Не бери дитинчат звірів.
  • Не зривай первоцвіти.
  • Не точи з берези сік.
  • Не руйнуй мурашники.

3). Заголовок виділи червоним кольором і жирним шрифтом.

4). Збережи  текстовий документ на Робочому столі.

VІ. Підсумок уроку

15. Вправа «Мікрофон»

  1. Назвіть  способи подання інформації.
  2. Якими способами подання ти отримав інформацію на уроці?
  3. Чи може інформація перетворюватись з одного виду в інший? Наведи приклади.

Молодці! Ви добре працювали на уроці. До побачення!